Poniżej zamieszczamy kolejną odpowiedź dostawcy VoIP - tym razem serwis HopIn.pl<p>{mosgoogle}</p><p>"Nasz serwis cały czas prowadzi prace modernizacyjne - każdego miesiąca. Robimy to w celu poprawienia jakości świadczenia naszych usług, wprowadzenia nowej funkcjonalności jak i rozbudowy systemu. Aby prace te nie były uciążliwe dla naszych Klientów są prowadzone w godzinach nocnych kiedy nie występują połączenia telefoniczne. Niemniej są to przerwy planowane i pod kontrolą. Jak najbardziej poprieramy różnego typu testy i porównania operatorów VoIP, niemniej powinny być one przeprowadzone z uwzględnieniem wielu czynników a nie prostego czasu dostępności serwera, gdyż w żadnej mierze nie jest to test miarodajny pod kątem jakości. Oprócz testowanych czasów najważniejszym kryterium powinna być jakość prowadzonych rozmów. Ten test w żadnej mierze nie oddaje prawdziwej sytuacji wśród operatorów VoIP. O ile zachęcamy serwis Aviaa.com jak i inne podobne do przeprowadzania testów, o tyle uważamy, iż powinny być one skoordynowane z operatorami oraz powinny uwzględniać wiele innych parametrów, które sumarycznie mogą się złożyć na obraz oferowanej jakości połączeń." - napisał Marcin Marciniuk - właściciel serwisu HopIn.pl</p><p>Komentarz redakcji TaniVoIP.pl
Wypowiedź ta jak i poprzednie wyraźnie wskazują, iż o ile ideologia prowadzenia testów operatorów VoIP jest jak najbardziej słuszna i popierana, o tyle metodologia przeprowadzonego w październiku testu przez serwis Aviaa.com jest lekko ujmując: dyskusyjna. Nie chcielibyśmy jednak, aby serwis Aviaa.com poczytał te wypowiedzi jako krytyczne, lecz jako konstruktywne pod kątem przygotowania kolejnego, lepszego testu, który w sposób bardziej efektywny porówna jakość świadczonych usług. </p>