Otrzymaliśmy kolejny komentarz do testów przeprowadzonych przez serwis Aviaa.com - tym razem z firmy NewFon.<p>{mosgoogle}</p><p>Treść otrzymanego komentarza:</p><p>"Wyników testu dostępności serwerów operatorów VoIP nie można przełożyć w sposób jednoznaczny na jakość świadczonych usług. Jest wiele innych elementów wpływających na satysfakcję klienta poza dostępem do usługi, kosztem czy jakością głosu. Z racji tego, że usługi świadczone są z założenia w publicznym Internecie, czyli medium na którego jakość operator nie ma wpływu, należy uwzględnić również fakt występowania przerw powodowanych czynnikami zewnętrznymi. Są to czynniki losowe, których nikt nie jest w stanie przewidzieć i wyeliminować przed wystąpieniem. Bardziej miarodajnym wynikiem byłoby podanie dodatkowo czasu reakcji na problemy z dostępem do usługi głosowej oraz liczby przerw, tak aby klient miał realny pogląd na poziom i jakość obsługi. Takie dane pokazują czy operator jest gotowy do szybkiej reakcji na usterkę, której nikt nie jest w stanie uniknąć. Niemniej jednak cieszy nas fakt prowadzenia testów i liczymy na ich cykliczne przeprowadzanie. Nic tak nie motywuje do działania jak krytyczne oko niezależnych ekspertów." - napisał Maciej Solicki - menadżer usługi NewFon. </p>