Spółka, będąca do tej pory operatorem telefonii VOIP pod marką IPFON,  jako jedna z pierwszych w Polsce uruchamia telewizję IP w wysokiej rozdzielczości HD. Jest ona połączeniem telewizji tradycyjnej z możliwościami jakie daje Internet. Według badań przeprowadzonych przez TNS-OBOP na zlecenie firmy Inotel S.A., aż 33% Polaków jest gotowych zrezygnować z usług telewizji kablowej lub platform cyfrowych w zamian za dostęp do telewizji dającej takie możliwości jak IPTV. Wśród osób młodych i dobrze wykształconych wynik ten jest jeszcze lepszy i oscyluje w granicach 47%.<p>{mosgoogle}</p><p>IPTV to wysokiej jakości telewizja cyfrowa z rozbudowanymi możliwościami tworzenia spersonalizowanego, dostosowanego do potrzeb danego widza repertuaru. – IPTV łączy funkcje telewizji tradycyjnej z zaletami telewizji cyfrowej i możliwościami jakie daje szerokopasmowy Internet. Dzięki temu widz ma dużą swobodę w wyborze tego, co i kiedy chce oglądać. W praktyce może niemalże tworzyć własny program telewizyjny, dobierać repertuar programów a także czas ich emisji. – tłumaczy Jakub Dwernicki, prezes zarządu Inotel S.A., spółki, która w kwietniu br. uruchomiła jako jedna z pierwszych firm w Polsce, telewizję IPTV. 

Internet przez TV
W ramach IPTV, Inotel, obok kanałów telewizyjnych, oferuje telewidzom wiele funkcji dodatkowych. Będą oni mogli np. skorzystać z biblioteki filmów na żądanie obejmującej na początku około 200 pozycji filmowych, w tym najnowsze hity oraz programy popularno-naukowe. Widzowie, bez konieczności zakupu nagrywarki DVD, będą mogli również nagrywać swoje ulubione programy czy seriale i w dowolnym czasie je odtwarzać. Tę możliwość zapewni dekoder telewizyjny z twardym dyskiem, który pomieści 150 pełnometrażowych filmów. Dekoder można wydzierżawić już za 8 zł miesięcznie. W ramach IPTV, Inotel udostępni także usługi EPG pozwalające na sprawdzenie telewizyjnej ramówki na ekranie telewizora. Docelowo operator chce umożliwić odbiorcom IPTV prowadzenie wideorozmów z wykorzystaniem telewizora. 

Operator szykuje także niespodziankę dla osób, które nie posiadają komputera i dostępu do Internetu. – Nasi widzowie będą mogli przeglądać strony internetowe za pośrednictwem telewizora i pilota. W ramach IPTV będzie można także wymieniać między sobą filmy, zdjęcia oraz inne nagrania - podobnie jak w sieci YouTube. Naszym klientom proponujemy także dostęp do internetowych stacji radiowych – deklaruje Jakub Dwernicki.

4 kanały w HD
Na początku w ofercie programowej Inotela znajdzie się kilkadziesiąt programów telewizyjnych. W podstawowym pakiecie widzowie będą mieli dostęp do 38 kanałów. W pakiecie rozszerzonym obejmującym pakiety Sport i Film w ofercie znajdą się dodatkowo 24 kanały, w tym m.in. Playboy TV, National Geographic Wild, KidsCo oraz Polsat Sport Extra i MTV Dance.

Ponadto klienci Inotela będą mieli dostęp do programów emitowanych w Canal+, HBO oraz Cinemax, a także do 3 kanałów FilmBox. Inotel zaoferuje również 4 kanały o jakości HD: Eurosport HD, Polsat Sport HD, Discovery HD i National Geographic HD. Kolejne będą dodawane sukcesywnie. Za podstawowy pakiet klienci Inotela zapłacą 41 zł miesięcznie.

Jako pierwsi z telewizji IPTV skorzystają mieszkańcy miejscowości, w których Inotel posiada własną sieć światłowodową. – Telewizja IP gwarantuje bardzo wysoką jakość obrazu i dźwięku pod warunkiem, że zapewnimy transfer sygnału na poziomie 10 Mb/s. Takie możliwości zapewniają sieci światłowodowe – tłumaczy Jakub Dwernicki. Obecnie w zasięgu Inotela znajduje się 40 000 gospodarstw domowych, a zgodnie z projektami realizacji rozbudowy sieci, do końca 2008 roku w jej zasięgu znajdzie się 100 000 gospodarstw domowych. Na razie telewizja IPTV obejmie swoim zasięgiem aglomerację poznańską: Poznań, Gniezno, Swarzędz, Oborniki, Jarocin, ale Inotel nie wyklucza dalszej ekspansji w innych regionach kraju. W 2009 r. operator planuje kolejne inwestycje w Wielkopolsce.

Polacy znudzeni tradycyjną telewizją
Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Inotela, wskazują, że IPTV może w ciągu kilku najbliższych lat spowodować duże zmiany na rynku telewizyjnym. Aż 33% respondentów jest skłonnych zapłacić więcej niż dotychczas w zamian za bardziej funkcjonalną ofertę telewizyjną dopasowaną do swoich potrzeb. Widzowie chcą mieć także większy wpływ na to co i kiedy oglądają. Są zmęczeni tym, co serwuje im tradycyjna telewizja. Aż 45% ankietowanych chciałoby mieć możliwość przewijania reklam, 30% respondentów chciałoby surfować przez Internet, a 29% chętnie skorzystałoby z usług wirtualnej wypożyczalni wideo, czyli tzw. usługi video na żądanie (VoD).

"Wyniki badań pokazują, że Polacy oczekują od telewizji większej personalizacji i funkcjonalności. IPTV daje taką możliwość. To kolejny etap rozwoju telewizji, który można porównać do rewolucji, która dokonała się w momencie, gdy na naszych ekranach zaczęliśmy odbierać telewizję w kolorze. Za kilka lat podobnie będziemy myśleć o tradycyjnej telewizji, która stopniowo zacznie być wypierana przez IPTV." prognozuje Jakub Dwernicki. </p>