Klienci easyCALL trafią do publicznych spisów numerów telefonicznych - czyli popularnych książek telefonicznych. Telefon internetowy w easyCALL stał się tym samym w pełni równoważnym, ale znacznie tańszym analogiem tradycyjnego telefonu stacjonarnego.<p>{mosgoogle}</p><p>easyCALL podpisał umowę z telekomunikacją Polską, na mocy której dane abonentów będą mogły być przekazywane do prowadzonego przez operatora dominującego spisu numerów telefonicznych.

"Każdy klient easyCALL może teraz udostępnić swoje dane w publicznym spisie abonentów telefonicznych, dostępnym w formie papierowych książek telefonicznych" mówi Michał Jakubowski. "Informacje u numerach telefonów naszych klientów będzie można również uzyskać w biurze numerów 118 913" dodaje.

Operacja przekazania danych do biura numerów dla klientów easyCALL jest bezpłatna, wymaga jednak wyrażenia na to zgody przez abonenta. W przypadku abonentów telefonii stacjonarnej ekotel zgoda taka wymaga jedynie ustnego wyrażenia odpowiedniej woli, w przypadku użytkowników telefonii internetowej zgoda odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie WWW, wydrukowanie go, podpisanie i przesłanie do easyCALL.

"Jesteśmy pierwszym operatorem VoIP pozwalającym swoim klientom na umieszczenie danych w ogólnokrajowej książce telefonicznej. Dzięki temu możemy teraz zaoferować najbardziej zaawansowany funkcjonalnie zamiennik telefonu stacjonarnego" wyjaśnia Michał Jakubowski. "Telefon internetowy w easyCALL ma teraz wszystkie zalety telefonu stacjonarnego, łącząc je z najważniejszą cechą telefonii VoIP, czyli niskimi cenami" podsumowuje.

Telefonia internetowa w sieci easyCALL stanowi teraz pełny odpowiednik tradycyjnej telefonii stacjonarnej ponieważ pozwala na posiadanie własnego numeru telefonicznego, umożliwia prezentację danych abonenta w książce telefonicznej, pozwala na wykonywanie połączeń na numery alarmowe oraz umożliwia wysyłanie i odbieranie faksów - również za pomocą tradycyjnego faksu podłączonego do specjalnej bramki.

easyCALL zapowiada jednocześnie, że już wkrótce będzie możliwe przenoszenie numerów od innych operatorów - i to zarówno we wszystkich strefach, w których obecnie posiada numerację jak i w tych strefach, w których swoje usługi wprowadzi w najbliższym czasie. Abonenci mieszkający w strefach nieobsługiwanych przez easyCALL mogą zaś wybrać numerację niegeograficzną 0-39, na którą z dowolnego miejsca w kraju dzwoni się po stawce połączenia lokalnego.</p>