Najnowsze dane przedstawione przez FreecoNet wskazują jednoznacznie, że firmy z sektora MSP coraz chętniej sięgają po rozwiązania VoIP – od rozmów telefonicznych po zaawansowane usługi dodane.<p>{mosgoogle}</p><p>Dane obejmujące okres od kwietnia do lipca br. są imponujące. Aż o 85 proc. wzrosła liczba wszystkich rozmów telefonicznych, przeprowadzanych przez firmy za pośrednictwem FreecoNet. Liczba nowych kont biznesowych FreecoNet zwiększyła się w tym okresie o 28 proc., natomiast wykorzystywanych numerów telefonów - o 37 proc.

Inwestycja w VoIP od FreecoNet jest bardzo opłacalna z punktu widzenia klienta biznesowego. Istotna jest tu możliwość wykonywania darmowych i nielimitowanych rozmów pomiędzy wszystkimi użytkownikami FreecoNet. Oznacza to, że firma korzystająca z FreecoNet, nie ponosi żadnych kosztów za połączenia wewnętrzne pomiędzy pracownikami i zewnętrzne z klientami czy kontrahentami, którzy również zarejestrowani są na platformie. Dodatkowo niskie stawki połączeń na krajowe i zagraniczne numery stacjonarne spoza FreecoNet, zaczynające się od 5 groszy brutto za minutę, zapewniają realne oszczędności na rachunkach telefonicznych. Nie są to jednak jedyne atuty FreecoNet, dzięki którym firmy rekomendują swoim partnerom naszą platformę” – mówi Jan Wyrwiński, Kierownik Projektu FreecoNet.

Oprócz zainteresowania ofertą FreecoNet ze względu na konkurencyjne stawki rozmów telefonicznych, coraz większe uznanie zyskują także usługi dodane, kierowane do klienta biznesowego. FreecoNet jest pod tym względem liderem na polskim rynku. W zależności od potrzeb, firma może np. uruchomić fax2email umożliwiający automatyczne przekierowanie przychodzących faksów na skrzynkę mailową, tworzyć komunikaty z użyciem syntezatora mowy, zaprojektować własny system IVR lub zbudować Call Center. Te ostatnie doskonale sprawdzają się w przypadku nieco większych firm. Wszystkie usługi nie wymagają żadnych nakładów inwestycyjnych – klient płaci jedynie niewielki, miesięczny abonament za ich wykorzystanie.

FreecoNet odnotował 30-procentowy wzrost liczby aktywowanych usług dodanych w okresie zaledwie 4 miesięcy. Jest to potwierdzenie tego, o czym eksperci mówili od dawna – że to właśnie usługi będą czynnikiem w największym stopniu przyciągającym MSP do telefonii internetowej. Oprócz możliwości korzystania z zaawansowanych usług dodanych i dużych oszczędności na rozmowach, coraz lepsze wyniki w sektorze MSP zawdzięczamy także zwiększeniu zasięgu platformy – obsługujemy aż 46 z 49 stref numeracyjnych. Obecność niemal w całej Polsce pozwala nam na prowadzenie ogólnopolskich akcji promocyjnych, jak np. niedawno zakończona kampania skierowana do biznesu w TVN24 i CNBC Biznes. Wszystko to przekłada się na coraz większe zainteresowanie platformą FreecoNet” - dodaje Jan Wyrwiński.

Większość użytkowników biznesowych FreecoNet znajduje się w dużych miastach, takich jak: Warszawa, Poznań czy Kraków, nie brakuje jednak firm z mniejszych ośrodków, np.: Rybnik, Tychy czy Koszalin.</p>