Fundacja Barka – zajmująca się pomocą ludziom zepchniętym na margines społeczny w Polsce i Wielkiej Brytanii – wdrożyła w swojej centrali w Poznaniu oraz w placówce w Londynie telefonię internetową FreecoNet.  Stało się tak dzięki pomocy firm związanych z branżą nowych technologii: Datera SA i IVO Software.<p>{mosgoogle}</p><p>Przejście na telefonię internetową pozwoliło Fundacji Barka ograniczyć koszty rozmów o ok. 70 proc. Dodatkowo pracę Fundacji ułatwiają usługi dodane FreecoNet: wirtualny faks – umożliwiający odbiór faksów na skrzynkę e-mail oraz system zapowiedzi głosowych IVR, wykorzystujący syntezator mowy IVONA. Ponadto wszyscy pracownicy „Barki” otrzymali własny miejski numer telefonu. Również rozmowy z telefonów komórkowych przeprowadzane są w technologii VoIP, co umożliwiają telefony GSM Nokia E51 oraz funkcjonalność FreecoNet Mobile.

Z naszego punktu widzenia jest to prawdziwy przełom w obszarze telekomunikacji. Nie tylko zaczęliśmy płacić za nasze rachunki wielokrotnie mniej niż wcześniej, ale udało nam się także znacznie usprawnić niektóre czynności - jak choćby dostarczanie faksów, które nie piętrzą się już na biurku w sekretariacie, tylko trafiają bezpośrednio do adresata na jego skrzynkę mailową. Poza tym wiele standardowych działań informacyjnych załatwia teraz dla nas system IVR. Nie byłoby to możliwe bez pomocy Datery i IVO Software” - mówi Tomasz Sadowski, Prezes Fundacji Barka.

Wymienione firmy pomogły „Barce” wdrożyć telefonię internetową. Datera – twórca platformy FreecoNet – przyznała Fundacji numery we FreecoNet i udostępniła jego pełne możliwości. Są one niemałe, bo np. pozwalają na darmowe rozmowy z wszystkimi, którzy posiadają podłączenie do Internetu i także zarejestrowali swój numer we FreecoNet (bez względu na to, od jakiego operatora ten numer pochodzi). FreecoNet umożliwił również Barce tańsze połączenia z numerami niezarejestrowanymi na platformie. Są one realizowane przez TelArenę (unikalna usługa FreecoNet), która automatycznie wybiera zawsze najtańsze połączenie spośród Operatorów. Barka uzyskała także darmowy dostęp do usług dodanych FreecoNet.

Z kolei IVO Software – producent jednego z najlepszych na świecie syntezatorów mowy IVONA – umożliwił „Barce” bezpłatne korzystanie ze swoich głosów na platformie FreecoNet. Dzięki temu Pracownicy Fundacji mogą bez dodatkowych kosztów i czasochłonnych nagrań umieścić w swoim serwisie elementy głosowe, takie jak na przykład automatyczne powitanie lub interaktywną obsługę osoby dzwoniącej. Należy tylko wpisać komunikat, którego będzie mogła odsłuchać osoba dzwoniąca.

Wdrożona w „Barce” telefonia internetowa FreecoNet bazuje na urządzeniach marki Linksys. Są to nowoczesne telefony IP: Linksys SPA922 oraz dedykowane zasilacze Linksys PA100, których dystrybutorem w Polsce jest Konsorcjum FEN.

Ten nasz nowy system telefoniczny działa do tego stopnia niezawodnie, że planujemy w najbliższym czasie wdrożyć go we wszystkich obecnie otwieranych przez nas spółdzielniach pracowniczo-socjalnych, które są jednym z naszych projektów adresowanych do osób wykluczonych. Cieszy fakt, że nasza praca przyciąga uwagę takich firm, jak Datera czy IVO, które chcą pomagać i rzeczywiście to robią. Od tego nam wszystkim lepiej się i pracuje i taniej dzwoni” - dodaje z uśmiechem Tomasz Sadowski. </p>