FreecoNet został wydzielony ze struktur Datera SA i przekształcony w samodzielną spółkę. Główne zadania stojące przed spółką to: dalsza rozbudowa i doskonalenie funkcjonalności platformy, przyśpieszenie działań konsolidujących rynek oraz ekspansja na rynki zagraniczne.<p>{mosgoogle}</p><p>Stworzenie FreecoNet SA jest związane z bardzo dynamicznym rozwojem platformy oraz stale rosnącą liczbą użytkowników. - „FreecoNet dojrzał do tego, żeby stać się samodzielnym podmiotem na rynku. Znacznie ułatwi to podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju FreecoNet, co jest bardzo ważne w obliczu planów firmy dotyczących konsolidacji rynku telefonii internetowej i ekspansji na rynki zagraniczne. Równie istotny jest fakt, że został wyodrębniony zespół, którego głównym zadaniem będzie praca nad dalszym rozwojem FreecoNet. Gwarantuje to użytkownikom stały dopływ nowych usług dodanych, poprawę jakości obsługi, a także łatwiejsze korzystanie z platformy i jeszcze większą niezawodność” - powiedział Krzysztof Malicki, Prezes Zarządu firmy Datera SA, która stworzyła FreecoNet.

Nową spółką pokieruje Jan Wyrwiński, który objął w niej stanowisko Prezesa Zarządu. Do tej pory pełnił on obowiązki Kierownika Projektu FreecoNet w strukturze Datera SA - firmie specjalizującej się w projektowaniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań telekomunikacyjnych.

Platforma telefonii internetowej FreecoNet powstała we wrześniu 2006 roku, zdobywając w krótkim czasie pozycję jednego z wiodących usługodawców VoIP na polskim rynku. Stało się tak za sprawą unikatowych w skali światowej cech platformy. FreecoNet oferuje bowiem darmowe rozmowy pomiędzy wszystkimi zarejestrowanymi na platformie numerami telefonów – bez względu na to, od jakiego operatora i z jakiego kraju pochodzą. Na numery niezarejestrowane można dzwonić po najniższych stawkach na rynku za pośrednictwem usługi TelArena (skupia kilku niezależnych operatorów telekomunikacyjnych, rywalizujących o obsługę połączeń wychodzących). FreecoNet oferuje również bardzo bogaty zestaw usług dodanych dla użytkowników indywidualnych oraz firm. Są to m.in. systemy IVR i Call Center, aplikacja FlashPhone, Wirtualny Fax, a także FreecoNet Mobile.</p>