Spółka Infovide-Matrix zrealizowała projekt polegający na opracowaniu dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej elementów Studium wykonalności dla projektu Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych (PLI CBD) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.<p>{mosgoogle}</p><p>Wykonany projekt pozwoli instytucji pozyskać środki z Unii Europejskiej konieczne do wdrożenia Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych.</p><p>Głównym celem projektu jest zbudowanie platformy lokalizacyjnej abonentów wykręcających numer 112 i inne numery alarmowe z telefonów stacjonarnych i komórkowych. Dzięki temu w momencie wykręcania numeru 112 lub innego numeru alarmowego dyspozytor danej służby ustawowo powołanej do niesienia pomocy będzie w stanie zlokalizować dzwoniącego bez potrzeby podawania przez osobę dzwoniącą miejsca pobytu. Przyczyni się to do skrócenia czasu oczekiwania na potrzebną pomoc.</p><p>„Dzięki zrealizowaniu projektu dotyczącego Studium Wykonalności dla UKE, Infovide-Matrix przyczyni się do szybszego sfinalizowania prac związanych z numerem 112, co za tym idzie – poprawy bezpieczeństwa mieszkańców na terenie całego kraju. Efektywna współpraca z Urzędem Komunikacji Elektronicznej pozwoliła ukończyć projekt w bardzo krótkim czasie” – twierdzi Marcin Mińkowski, dyrektor sektora administracji publicznej w Infovide-Matrix</p><p>Drugą korzyścią, wynikającą z zastosowania Platformy Lokalizacyjno – Informacyjnej z Centralną Bazą Danych, będzie usprawnienie procesów związanych z przeniesieniem numeru telefonu. Zgodnie z prawem, każdy abonent może tego dokonać, lecz w tej chwili jest to  proces długotrwały. Dzięki mechanizmom zawartym w PLI/CBD czynność ta zostanie znacznie uproszczona i skrócona, co, zgodnie z intencjami Regulatora, ma się przyczynić do znacznego wzrostu konkurencji na rynku telekomunikacyjnym.</p><p>„Dzięki realizacji tego projektu, korzyści odczują wszyscy klienci korzystający z telefonii ruchomej i stacjonarnej. Przewiduje się skrócenie procesu przeniesienia numeru z kilkudziesięciu do kilku dni, co w konsekwencji może przyczynić się do zwiększenia konkurencji pomiędzy operatorami i spadku cen usług. Dzięki niezwykle owocnej współpracy z Infovide-Matrix system zacznie działać już wkrótce, a z jego wielu zalet skorzystamy wszyscy” – stwierdził Tomasz  Karamon, Dyrektor Departamentu Techniki z UKE.</p>