Do FreecoNet dołączyli użytkownicy telefonii internetowej od Mediatel SA, którzy do tej pory korzystali z oferty „Linia VoIP”. To już 34 operator VoIP, którego klienci zostali przeniesieni na platformę FreecoNet.<p>{mosgoogle}</p><p> Najnowsi użytkownicy FreecoNet to przeważnie małej i średniej wielkości firmy. Na platformę FreecoNet trafili w związku z zakończeniem świadczenia usługi „Linia VoIP” przez Mediatela. Operator ten zaproponował swoim klientom korzystanie z usług FreecoNet. Wszystkim zainteresowanym utworzono konto na platformie oraz przeniesiono dotychczasowy numer telefonu. Operacja wymagała jedynie zmiany ustawień w wykorzystywanej przez byłych klientów Mediatela  bramce VoIP lub telefonie IP.

Obecne przejęcie kończy proces migracji VoIP-owych klientów Mediatel SA na platformę FreecoNet. W sierpniu br.  zostali tam przeniesieni użytkownicy IPTanifonu oraz  Mediatel 4B – należących do grupy Mediatel SA. We wrześniu br. zakończył się również proces przenoszenia do FreecoNet użytkowników Tlenofonu. Wcześniej, bo w czerwcu 2009 roku, do FreecoNet  trafili także użytkownicy 30 operatorów VoIP, którzy świadczyli swoje usługi w oparciu o należącą do Netii platformę fon24.pl (m.in. Halo Interia, Fonea, Darmowe Rozmowy, TeleGadu). Wszyscy z tych operatorów zakończyli swoją działalność po przekazaniu klientów do FreecoNet.

Na rynku wciąż istnieje wielu mniejszych dostawców usług VoIP, którzy ze względu na niewielką skalę działalności nie mają szans w konkurowaniu z tradycyjnymi telekomami. Dlatego też będą łączyć się z większymi operatorami, aż ostatecznie na rynku pozostanie jedynie kilku najbardziej liczących się graczy. Zamierzamy w tym procesie konsolidacji nadal aktywnie uczestniczyć” - zapowiada Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet Tlenofon SA.</p>